23948sdkhjf

Plantagen skräddarsyr sin kundklubb

Erbjudanden utifrån tidigare gjorda köp, bonus på allt och kundtjänst direkt i butiken. Nu tar Plantagen ett helhetsgrepp som sin kundklubb.
Plantagens kundklubb har mer än en miljon medlemmar.

- När man som vi kommunicerar i många kanaler samtidigt är det avgörande att möta kunden med precis det erbjudande som de är på jakt efter. Det kommer vi kunna göra genom vår nya heldigitala satsning där hemsida, mobilapp, kassaterminaler och utskick interagerar, säger Plantagens nordiska lojalitetschef Fredrik Hällkvist .

Från och med i dag ges bonus på alla köp och poäng på alla aktiviteter. Kunden kommer att kunna välja om han vill ha kundkort eller inte. Utifrån de val som görs på kedjans mobilapp, skräddarsys erbjudanden till respektive kund.

Kundklubbsmedlemmarna får gå gratis på kedjans trädgårdsskola som ordnas en gång i månaden. Senare i vår kommer kedjans nya tidning. Bonusutbetalningar fyra gånger per år, vip-inbjudningar på reor och medlemspriser är andra nyheter.

- En annan stor skillnad är att vi kommer ha kundtjänsten i butiken. Man kommer kunna få hjälp med medlemskort och få svar på frågor där man behöver det, i butiken. Vår utgångspunkt har hela tiden varit att ta fram den mest kundanpassade lösningen som världen har sett, säger Fredrik Hällkvist.

Plantagen har 41 butiker i Sverige, 58 i Norge och 10 i Finland.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063