Stadium och Tradera inleder samarbete
Tradera och Stadium inleder nu ett samarbete som innebär att Stadium kommer att komplettera befintlig onlineförsäljning med försäljning via Tradera.
- Tradera är en etablerad handelsplats med en bred målgrupp och många besökare, därför känns det helt rätt att vårt sortiment nu också finns tillgängligt på Tradera säger Lars-Johan Strand, Marknadschef på Stadium i ett pressmeddelande.
Sport- och Fritidssegmentet växer starkt inom e-handeln. Detta visas bland annat i Postens e-barometer som visar en tillväxt inom segmentet på 28 procent under kvartal 4 förra året.
Traderas vd Gustav Gyllenhammar säger att det märks att efterfrågan på den här typen av produkter är hög och tillägger att det därför känns särskilt kul att kunna erbjuda Stadiums sortiment även via Tradera.
Samarbetet med Stadium är ett led i Traderas satsning på samarbeten med olika företag som säljer produkter via Tradera.Sådana samarbeten har etablerats med bland andra Hemtex och Ginza.