23948sdkhjf

RnB lyxar till det på NK

Modekoncernen RnB gillar varuhus. Nu kan ledningen tänka sig att ta sina varuhuskoncept vidare.
RnB:s verksamheter på NK beskriver Magnus Håkansson, koncernchef för RnB, som guldlägen.

– I och med kapitaltillförseln till koncernen kan vi nu jobba vidare på de verksamheter som fungerar. Vi ökar andelen lyx på NK. Avdelningarna Kosmetik och Juvel går bra och Hermèsavdelningen ska få utökad yta. Vi följer NK:s uttalade linje för lyxsatsning, säger Magnus Håkansson.

RnB ser på möjligheten att exportera koncepten utanför NK - i egen regi eller med någon annan.

Ledningen justerar nu Brotherskedjans tidigare tänkta expansion.

– E-handelns framfart gör att vi ser över expansionstakten och koncentrerar oss på att finnas i de bästa lägena, säger Magnus Håkansson. Jag stänger dock inte möjligheten till expansion för Brothers i Finland.

Avvecklingen av Sisters sker gradvis under 2013.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078