23948sdkhjf

Polarn O Pyret ska växa

Polarn o Pyret ska växa på alla håll: både med egna butiker och franchise, med e-handel och i utlandet. Storbritannien och Nederländerna är extra intressanta som nya marknader.
Rnb:s ledning fäster stora förhoppningar vid barnklädeskedjan.
Polarn O. Pyrets omsättning har under flera år vuxit och verksamheten har visat god
lönsamhet. Omsättningen i jämförbara enheter har dock på senare tid utvecklats negativt till följd av tuffare marknadsförutsättningar och ökad konkurrens från bland annat sportbranschen.

Men nu ser Rnb:s ledning goda tillväxtmöjligheter för kedjan med egna butiker och med masterfranchisetagare. Målbilden för rörelsemarginalen är 10 procent på Polarn O Pyret jämfört med 5 procent för koncernen i sin helhet.

Sporthandlarna har bjudit märket tuff konkurrens:

– Vi har reagerat lite för långsamt och kört på i gamla hjulspår när sportbutikerna har reat högintensivt, säger Magnus Håkansson, koncernchef på RnB, och fortsätter:

– Nu förstärker vi märket med ny design och funktion. Prissättningen ska bli mer dynamisk då vi har en mycket tuff marknadsförutsättning. Vi vill också lyfta fram tanken att barn ska få vara barn.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.052