Omsättningsras för Odd Molly
Trots en försäljninguppgång under det fjärde kvartalet gör Odd Molly ett sämre 2012 än 2011. Både omsättning och vinst minskar. – Förutsättningarna för att skapa lönsam tillväxt finns här, men vändningen kommer ske stegvis, summerar Anna Attermark efter ett år på vd-posten.
Under fjärde kvartalet, oktober–december, ökade omsättningen till 34,3 miljoner jämfört med 32,9 miljoner år 2011, medan förlusten minskade till –7 miljoner kronor (–13,7).
Under året har Odd Molly jobbat med att förstärka kollektionerna och gjort organisationen mer kundorienterad, skriver vd Anna Attemark i Odd Mollys bokslut.
För att förbättra flödet av nyheter göra det lätt för både återförsäljare och kunder att möta rätt varor i rätt tid i butik delas kollektionerna in med fyra konceptleveranser per säsong.
Under året öppnade Odd Molly en shop in shop i Uppsala och nyligen en shop-in-shop på Åhléns City i Stockholm och på Illum i Köpenhamn, och webbshoppen som finns i hela Europa nylanserades i förra veckan.
(habit.se)