Stockholmskonsumenternas klagomålslista
Bostadfrågor, tele, tv och internet toppar stockholmarnas klagomålslista. Det visar konsumentvägledarna i Stockholmsområdets lista över klagomål under 2012.
Sammanlagt 7 289 personer i 8 stadsdelar i Stockholm kontaktade konsumentvägledare under 2012.
De flesta kontakter handlade om:
1. Boende – problem med reparationer och underhåll
2. Tele, TV och Internet – felaktiga produkter och oönskade abonnemang
3. Hem och hushållsprodukter – reklamationer av möbler och hushållsmaskiner
4. Resor och turism – inställda och försenade flyg
5. Bilar och andra fordon – köp av bilar och reparationer
6. Kläder och skor – förutom varor även kemtvätt
7. Personlig vård och tillhörigheter – frisörtjänster, eltandborstar, barnartiklar
8. Kultur och fritid – kurser, evenemangsbiljetter, träningskort
9. Finans och försäkringsfrågor – hemförsäkringar, pensionsförsäkringar
10. Vård och hälsa – glasögon, tandvård