23948sdkhjf

Mio ökade för fjärde året

Möbelkedjan Mio ökade sin försäljning med 8,5 procent under 2012. – Det är nu fjärde året i rad som vi slår möbeldetaljhandelns branschindex, säger Mios vd Christina Ståhl.
Mio-kedjan sålde för 2 575 miljoner kronor under 2012. Samtidigt backade möbelhandeln sammantaget med 0,1 procent, enligt Detaljhandelsindex från HUI research och SCB.

– Mio har haft en stark utveckling, både när det gäller försäljning och antal besökare, säger kedjans vd Christina Ståhl .

Från och med 2013 har kedjan 60 butiker i Sverige och på Åland. Nio butiker är helägda medan resten är handlarägda.

En ny handlarägd butik invigs i februari på Bäckebols handelsområde i Göteborg.

Mio har brutet räkenskapsår 2012-2013 den 30 april.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063