23948sdkhjf

Lågpriskedjan Willys startar lojalitetsprogram

Willys nu ett lojalitetsprogram för sina kunder som är helt digitalt och kortlöst. Lansering sker i februari.
Axfood skriver i ett pressmeddelande att syftet med lojalitetsprogrammet är att stärka relationen med kunderna, öka kundlojalitet och inleda skiftet från traditionell ODR-marknadsföring ,oadresserad direktreklam, till riktad kommunikation i digitala kanaler.
Axfood framhåller att eftersom lojalitetsprogrammet är helt digitalt blir det kostnadseffektivt, så Willys kommer även framgent att stå fast vid sin affärsidé om Sveriges billigaste matkasse. Anmälan till programmet och all kommunikation med kunderna kommer att ske i digitala kanaler som webb, app och e-mail. Programmet är också kortlöst – kundens vanliga betalkort kan kopplas i systemet och rabatterna dras automatiskt när kunden betalar i kassan. Detta innebär att Willys avstår helt från medlemsutskick i brevlådan, medlemskort och papperskuponger.

Willys har som målsättning är att inom 3 år rekrytera minst 1 000 000 kunder till programmet samt att 70 procent av kedjans försäljning ska ske genom lojalitetsprogrammet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062