23948sdkhjf

Formex trotsar lågkonjunkturen

Vårens Formexmässa som gick den 17-20 januari lockade nära 24 000 besökare. Det var en ökning med 2,2 procent jämfört med förra mässan i augusti.
– Ett starkt resultat trots vikande konjunktur, säger Chicie Lindgren , projektchef för Formex i ett pressmeddelande.
Under vårens mässa deltog 864 utställare, 887 mediarepresentanter och 23903 besökare från 48 länder. Temat för vårens mässa var "Fresh" med ljusa glada färger.

– Många utställare visade nyheter under vårens mässa, något som i stort sett alltid lönar sig, berättar Chicie Lindgren.

Det nya området som lanserades i höstas, Formex trend zone, visade fyra internationella trender. Denna gång tolkades de av Svenska moderådet och besökarna kunde få expertråd av trend-, färg- och formexperter samtidigt som de fick massor av inspiration inför den stundande säsongen.
– Trendspaningarna på Formex är viktiga för många, både inköpare och butiksägare som varje säsong kommer till mässan för att få både kunskap om trender och inspiration. Därför är vi extra måna om att kontinuerligt utveckla formen för hur trenderna presenteras, säger Chicie Lindgren.
Läs mer om Formex i veckans Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063