23948sdkhjf

Nya chefer på Smarteyes

Optikerkedjan får två nya chefer. Anders Zanton blir ny Sverigechef och Thomas Kusoffsky har rekryterats som hans efterträdare som internationell marknadschef.
Anders Zanton , som har arbetat som internationell marknadschef på Smarteyes i två år, har utnämnts som ny Sverigechef och blir därmed ytterst ansvarig för Smarteyes i Sverige.

Till ny internationell marknadschef har rekryterats Thomas Kusoffsky . Han kommer från Willys där han senast var varumärkeschef. Thomas har även varit kreativ chef på Stadium och arbetat på reklambyrån Valentin & Byhr.

– I takt med att vi öppnar fler butiker och att vår internationella satsning har intensifierats behöver vi öka kraften på huvudkontoret, säger Fredrik Wistrand , koncernchef på Smarteyes.

Smarteyes kommer att fortsätta att expandera kraftigt på den svenska marknaden. Under de senaste månaderna har man öppnat tre nya butiker och har därmed 35 butiker i Sverige. I Tyskland har Smarteyes öppnat nio butiker och man räknar även här med en fortsatt hög expansionstakt.

– Jag har erfarenhet från stora butikskedjor och nu ser jag fram emot att lära mig en ny bransch och bidra med mina erfarenheter från livsmedelsindustrin, sport- och modebranschen. Den lilla organisationen som kan ta snabba beslut lockar mig och att sitta i utmanarens stol ska bli riktigt spännande, säger Thomas Kusoffsky.

Smarteyes startade i april 2007 och är ett svenskt privatägt optikföretag. Huvudägare är Rune Andersson med familj via bolaget Mellby gård AB.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063