23948sdkhjf

Outlet visar tillväxt

Freeport outlet i Kungsbacka gläds åt en bra avslutning på året.
Freeport i Kungsbacka utanför Göteborg går mot strömmen. I december månad ökade outleten med 22 procent. Med Freeports brutna räkenskapsår innebär det att man ökat med 11 procent, juli till december, jämfört med föregående år.

–Vi är mycket glada över den starka tillväxt som vi haft under detta halvår. Att december var extremt bra visar att Outlethandeln nu är accepterad i Sverige. Kunden vet att man finner ett stort utbud, starka varumärken till mycket bättre priser i outlethandeln än i den övriga handeln, säger Per Wallentin, centrumchef på Freeport designer outlet.

- Under året har 16 nya varumärket etablerat sig på köpcentrumet, vi har också satsat på utveckling och förändring i en nedåtgående marknad, säger Per Wallentin.

– Fler varumärken är på gång in 2013, bland annat Reima som redan har öppnat den 5 januari och Panduro öppnar 25 januari.Det blir en ny kategori för oss, säger han.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.049