23948sdkhjf

De kan bli årets kvinna i sportbranschen

Det kvinnliga nätverket inom sportbranschen – Divas – utser för andra året i rad Årets affärskvinna. Tre kandidater har nått final.
Priset, ”Årets affärskvinna inom svensk sportbransch” delades ut för första gången i januari i år.
Efter att nomineringsperioden nu är avslutad har juryn valt ut tre slutkandidater; Kajsa Claesson, försäljningschef på Stadium, Stina Klaesson, försäljningschef på Röhnisch och Tina Rolén, nordisk marknadsdirektör på Adidas.
Nätverket Divas bildades i januari 2011 och har som mål att få fler kvinnor att ta sig till de högsta positionerna i sportbranschen. Som ett led i detta instiftades i fjol priset, som ska delas ut till en kvinna som gjort karriär inom sportbranschen.
– Vi instiftade detta pris för att få uppmärksamhet i frågan, men framförallt för att lyfta fram duktiga kvinnor och få förebilder, säger Jenny Tirén Berg, Svenskt Sportforum, som projektleder Divas.
Under oktober och november har nomineringar tagits emot via Svenskt Sportforums hemsida och juryn har nu haft sitt första möte för att välja ut tre slutkandidater. Dessa tre kommer nu att få svara på ett antal frågor och lämna referenser, och utifrån detta väljs den slutliga vinnaren ut. Vem det blir presenteras på Swesport på Kistamässan i Stockholm den 21 januari.

I juryn för ”Årets kvinna inom svensk sportbransch” sitter Maria Sandow, kanslichef för Stil, Svensk Handel, Ninni Lindertz, Senior Marketing Strategist på Facebook och Martin Willners, chefredaktör på branschtidningen Sportfack, Claes Forsberg, VD för Svenskt Sportforum och Anders Söderholm, VD för Performiq.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.074