23948sdkhjf

Ny modekedja till Sverige

Norska Varnergruppen öppnar en ny modekedja i Sverige. I mars öppnas tio butiker, sedan blir det fler till hösten.
I mars får Sverige en ny herrmodekedja, Volt. Det är norska Varnergruppen, med i Sverige välkända modekedjor som Solo, Carlings, Dressmann, Cubus och Bikbok, som öppnar ytterligare en av sina kedjor i Sverige.

Man slår till över hela landet och öppnar tio splitternya Voltbutiker på en och samma dag. Åtta butikslägen är redan klara, och två ska tillkomma före mars.

­– Då får i princip alla mellanstora svenska städer en Voltbutik, med Karlstad som minsta stad och Sundsvall som den nordligaste, berättar Volts Sverigechef Toni Collin .

­

– Och fler blir det redan samma höst, säger han.

I butikerna kommer att säljas både kläder, skor och accessoarer. Hela 80 procent är externa varumärken. Inslaget av svenska modemärken är stort med namn som Whyred, Filippa K, Morris och af Klercker.

­– Vi ska ha en hög modeprofil och lägger oss ett snäpp ovanför konkurrenterna, MQ och Brothers, utan att bli för dyra och otillgängliga, säger Toni Collin.

Varnergruppen driver själv alla Voltbutiker. Kedjan har vuxit stadigt sedan starten 2006 och omsatte förra året 250 miljoner norska kronor. I Norge har Volt idag 28 butiker.

Läs mer om Volt och i vilka städer butikerna öppnar i veckans nummer av Dagens Handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063