23948sdkhjf

Triangeln i Malmö får nya hyresgäster

Två kosmetikkedjor, ett yoghurtkoncept och en smyckesbutik öppnar i växande Triangeln.
NCC-ägda Trianglen ligger centralt i Malmö. Efter utbyggnaden som blir klar i vår, kommer gallerian ta emot 14 miljoner besökare, skriver Fastighetstidningen.
– Siffrorna talar till Triangelns fördel, säger NCC:s projektchef, Ulrika Lindmark som menar att spekulationerna om att Malmös innerstad inte skulle klara ytterligare en galleria är vilseledande.

Enligt NCC:s egna beräkningar tyder allt på motsatsen.

– Vi hade aldrig satsat så här stort om vi inte hade gjort läxan. Rädslan för överetablering är naturlig, men helt ogrundad. Förutsättningarna för fortsatt tillväxt i området är tvärtom mycket goda. Siffrorna talar till vår fördel. Triangelns primära upptagningsområde har faktiskt en snabbare tillväxt än Stockholm, säger Ulrika Lindmark, NCC:s projektchef för Triangeln.
Som Dagens Handel skrev häromveckan (v 45) håller Triangeln på att byggas ut. Butiksytan ska öka med 12 000 kvadratmeter, och antalet butiker fördubblas till 150.

De nya butikerna som flyttar in är yoghurtglassbaren Nice Cream med ett gör-det-själv-koncept, butikskedjan Klockan & Smycket, samt kosmetikakedjorna The Body Shop och Cool Cos.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063