23948sdkhjf

Hög tillväxttakt för Sportamore

Det nyligen börsnoterade e-handelsföretaget Sportamore gjorde ett försäljningslyft på 110 procent under juli till september.
Sportamore, som listades på Nasdaq OMX First North den 25 oktober, redovisar i dag sin första kvartalsrapport som gäller försäljningen före börsnoteringen.

Under juli till september ökade försäljningen till 35,8 miljoner kronor från förra årets 17,1 miljoner. Fram till september i år har intäkterna ökat till 98,1 miljoner kronor jämfört med 41,9 i fjol. Bolaget gör en förlust fram till september på 11,6 miljoner kronor (–15,8).

Ett tidigare uttalat mål är att om fem år nå en omsättning på drygt 800 miljoner kronor.

– Den positiva trenden i besökstal har fortsatt och Sportamore har nu mer än en miljon besök per månad. Vi fortsätter investera marknadsföringsresurser i att skapa en ännu större konsumentbas och intensifierar samtidigt arbetet med att ta hand om befintliga kunder på bästa sätt, skriver vd Johan Ryding (bilden) i en kommentar.

Under första halvåret nästa år ska bolaget expandera till Norge, Danmark och Finland. För att finansiera satsningen genomfördes en nyemission under oktober på 64,5 miljoner kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047