Hög tillväxttakt för Sportamore
Det nyligen börsnoterade e-handelsföretaget Sportamore gjorde ett försäljningslyft på 110 procent under juli till september.
Under juli till september ökade försäljningen till 35,8 miljoner kronor från förra årets 17,1 miljoner. Fram till september i år har intäkterna ökat till 98,1 miljoner kronor jämfört med 41,9 i fjol. Bolaget gör en förlust fram till september på 11,6 miljoner kronor (–15,8).
Ett tidigare uttalat mål är att om fem år nå en omsättning på drygt 800 miljoner kronor.
– Den positiva trenden i besökstal har fortsatt och Sportamore har nu mer än en miljon besök per månad. Vi fortsätter investera marknadsföringsresurser i att skapa en ännu större konsumentbas och intensifierar samtidigt arbetet med att ta hand om befintliga kunder på bästa sätt, skriver vd Johan Ryding (bilden) i en kommentar.
Under första halvåret nästa år ska bolaget expandera till Norge, Danmark och Finland. För att finansiera satsningen genomfördes en nyemission under oktober på 64,5 miljoner kronor.