Accessoarkedja ökar vinsten
Venue retail group ökade under fjärde kvartalet. – Vi befäste vår ställning på marknaden och ökade försäljningen trots färre butiker, säger vd Susanne Börjesson, i en kommentar.
Under räkenskapsåret, september 2011–augusti 2012, uppgick nettoomsättningen till 823,5 miljoner kronor (832,7) och resultatet blev 43 miljoner kronor (34,3).
– Inom samtliga butikskedjor arbetar vi aktivt med att förbättra kundupplevelsen, som är en viktig faktor för att skapa lojalitet och driva försäljning. Vi ser en tydlig koppling mellan konverteringsgrad och snittköp i de butiker som lyckats bäst med sin försäljning och vi ökar nu intensiteten i hur vi mäter, återkopplar och utvecklar kundupplevelsen i butik, säger Susanne Börjesson, vd på Venue retail group, i en kommentar.
– Det nya konceptet har mottagits väl och utrullningstakten ökar nu, säger hon.
Koncernen planerar att öppna fem nya butiker under 2012 och 2013 och en butik kommer att stänga nästa år.