23948sdkhjf

Gott år för Joy

Joy kan lägga ett bra år bakom sig då klädkedjan resultatmässigt gör det bästa året på länge. Nytt koncept och butiksuttryck bär enligt vd:n frukt.
Företagets omsättning ökar stadigt sedan ett år tillbaka och sedan i september 2011 ökat sin försäljning med drygt 5 procent mot föregående år på jämförbara butiker. Detr är på damsidan som kedjan är starkast och ökningen där ligger på 6 procent mot i fjol. Bruttovinsten ökar med 8 procent, något som bland annat beror på bättre lagernivåer och en effektivare erbjudanden.
– Vi har brutet räkenskapsår, september till aug, så om några veckor har vi definitiva siffror men vi kommer göra en klar resultatförbättring mot föregående år, säger vd Charlotte Nordén.

Butiken i Gallerian i Stockholm är den senaste i raden av butiker som har byggts om enligt kedjans nya koncept. Hittills har 10 butiker uppdaterats och under hösten kommer ytterligare 6 butiker att göras om. I höst öppnar den 55:e butiken i nya Emporia i Malmö.
– Vi har fått fantastiskt fin respons från våra kunder. De upplever att det ”gamla Joy” med röriga och trånga butiker är på väg bort och att butikerna nu känns mycket mer luftiga, inspirerande och tillgängliga, säger vd Charlotte Nordén till Habit.
Joy Shop AB omsätter i dag cirka 325 miljoner kronor i 54 butiker från Luleå i norr till Malmö i söder.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047