Modevaruhus på nätet marknadsför fysiska butiker
Små lokala butiker kan nå ut till nya kunder runt om i landet. Detta med hjälp av Miinto.se som samlar modebutiker i ett varuhus på nätet.
– Partnerskapet med Miinto har ökat försäljning och stärkt vårt varumärke i hela Sverige. Nu får vi dagligen nya kunder runt om i hela landet, och med ökad omsättning kan vi öka sortimentet vilket uppskattas av våra kunder här i Linköping, säger Raber på Mr of Sweden i Linköping som ingick samarbetet med Miinto.se i maj 2011.
Miinto skiljer sig från andra nätvaruhus genom att marknadsföra fysiska butiker.
På ett år har 320 butiker anslutit sig som idag har 23 000 produkter på sajten.
Kunden betalar bara en fraktkostnad fast den handlar från olika butiker.
– Vi har till och med blivit kallade ett David- och Goliatföretag då vi faktiskt är med och hjälper enskilt ägda butiker att öka sina intäkter och konkurrera mot de stora kraftiga kedjorna, säger Lin Eriksson, marknadschef på Miinto.se.
Miinto.se startade 2011 och hör till den danska koncernen Miinto.de där affärsidén är densamma. Koncernen har även verkasmhet i Norge, USA, England, Irland och Holland.