23948sdkhjf

Clas Ohlson säljökar

Clas Ohlsons juniförsäljning ökade med åtta procent. Webbförsäljningen låg kvar på samma nivå som juni förra året.


Hemmafixarkedjans juniförsäljning ökade till 503 miljoner kronor (465).

Jämfört med samma månad föregående år har 19 butiker tillkommit. Totalt hade kedjan den sista juni 162 butiker.
Distanshandeln uppgick till 7 miljoner kronor (7).
Den totala försäljningen för räkenskapsårets första två månader (maj– juni 2012) ökade med sju procent till 937 miljoner kronor (879).

Clas Ohlsons största marknad är Sverige, med en juniförsäljning på 234 miljoner kronor, en ökning med sju procent.

Tvåa kommer Norge där man säljer för 209 miljoner kronor, med en ökning på nio procent.
På tredje och fjärde plats kommer Finland respektive Storbritannien, där man på engelsk mark ökade med arton procent i juni.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079