Uppåt för H&M
Från den 1 december 2011–31 maj 2012, ökade H&M sin omsättning från 52 135 miljoner kronor förra året till 59 491 miljoner kronor. Resultatet efter finansiella poster ökade med 16 procent och uppgick till 10 754 miljoner kronor (9 290). Omsättningen för andra kvartalet landade på 31 658 (27 632), en ökning med 15 procent. Resultatet efter finansiella poster ökade med 23 procent och uppgick till 7 053 miljoner kronor (5 752) – Vårkollektionerna har mottagits väl av våra kunder vilket visar sig i ökade marknadsandelar på en fortsatt utmanande klädmarknad. H&M:s attraktiva kunderbjudande uppskattas på alla våra 44 marknader, i såväl storstäder som mindre städer – och både i länder med stark ekonomisk tillväxt och i länder med tufft makroekonomiskt klimat,skriver vd Karl-Johan Persson i en kommentar till rapporten, som släpptes i dag.