23948sdkhjf

De tar över Whyred

Efter tre år av röda siffror kliver riskkapitalisten Ekstranda och finansmannen Sven-Olof Johansson av ägandet i modeföretaget Whyred. In kliver i stället Brandsmart, där pr-kvinnan Lili Assefa gått in som delägare.

Bakom Whyreds nya ägare Brandsmart står bland andra Whyreds vd sedan i höstas Claes Ströby och Karl-Anders Torbrant som tidigare varit vd för Tiger of Sweden. Ny delägare i Brandsmart är Lili Assefa som driver pr- och eventbyrån Assefa kommunikation. Hon går in med ett 25-procentigt ägande. – Jag hade kontakt med PG Nilsson (vd ) på Ekstranda och blev då erbjuden att investera i Brandsmart Sweden AB. Det ska bli superkul, jag är ett stort fan av Whyred. Nu ska vi bara se till att bli mer kostnadseffektiva. Jag har bara varit delägare i två dygn och har väldigt mycket att sätta mig in i, säger Lili Assefa till Habit. Whyred grundades 1999 av Roland Hjort tillsammans med Lena Patriksson Keller och Jonas Clason.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.116