23948sdkhjf

VRG ökar försäljningen

Venue retail group ökade försäljningen under bolagets andra kvartal. Vinsten landade på 16,7 miljoner kronor och det förbättrade resultatet förklaras bland annat med tydliga koncept och optimering av butikslägen. Och nu ska butiksnätet expanderas ytterligare.

Sko- och accessoarföretaget Venue retail groups (VGR) omsättning uppgick till 234,3 miljoner kronor (231,5) under det andra kvartalet, december – februari. Vinsten landade på 16,7 miljoner kronor (13,0). Det förbättrade resultatet förklaras bland annat med optimering av butikslägen. – Med tydliga koncept, fokus på kundupplevelse och optimering av butikslägen ska vi fortsätta stärka vår marknadsposition i Norden, säger Susanne Börjesson, vd för VRG. Under kvartalet har fyra små butiker planenligt stängts då de inte levt upp till koncernens lönsamhetskrav. Nu söker VRG aktivt efter fler butikslägen. – Vi arbetar intensivt med att hitta fler lägen, det är viktigt att det blir rätt och vi har idag en bra dialog med alla viktiga hyresvärdar. Samtidigt utvärderar vi löpande befintligt butiksbestånd. Antalet butiker uppgår nu till 119 stycken (127) och flera butiker är redan på gång. – I dagsläget har vi tecknat avtal om nyetableringar av accessoarkedjan Accent i två nya intressanta lägen i Sverige; Mobilia i Malmö och i Täby Centrum, som båda väntas öppna under 2013. Även Rizzo kommer att öppna en ny butik under hösten 2012, i det nya köpcentret Emporia utanför Malmö som just nu börjar ta form. VRG driver kedjorna Accent, Morris och Rizzo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078