23948sdkhjf

Statoil ger sig in i matkassekriget

Tillsammans med Axfood lanserar nu Statoil en färdigplanerad matkasse som beställs via nätet. Kassen hämtar man sedan på närmaste fullservicestation

Statoil kastar sig nu in i matkassekriget och lanserar tjänsten Middagsklubben. Till skillnad från de traditionella matkasseföretagen levererar Statoil inte kassarna till kundens dörr. – Fördelen med vårt upplägg är att man slipper vänta på att matkassen ska levereras hem till dörren mellan vissa tider. För att spara tid planerar man själv när man plockar upp matkassen på våra fullservicestationer. Kanske på väg hem från jobbet, innan fritidsaktiviteten eller när man ändå ska tanka eller tvätta bilen. Dessutom slipper man betala extra för leverans, säger Michael Johansson, koncept- och innovationschef, Svenska Statoil. Statoil samarbetar kring matkassen med Axfood som packar matkassen och just nu finns Middagsklubben på 17 stationer i Stockholmsområdet och målet är att utöka tjänsten till fler städer i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095