23948sdkhjf

Rusning till Mood Stockholm

I fredags öppnade shoppingkvarteret Mood i Stockholms city. Öppningshelgen lockade ett rekordstort antal besökare och nu räknar man med sju miljoner besökare inom tre år.

Förväntningarna på shoppingkvarteret Mood mitt i centrala Stockholm har varit höga, och diskussionerna om hur slutresultatet skulle bli har gått varma. När Mood slog upp portarna för allmänheten i fredags var trycket stort. – Under öppningshelgen, fredag till söndag, har vi haft uppåt 90 000 besökare. Det var över förväntan, säger Karolin Forsling, detaljhandelschef på AMF fastigheter. Mood rymmer i dagsläget 60 butiker och i augusti öppnar ytterligare tre butiker. – Vi har även ett antal ytor med kortare hyreskontrakt, så kallade pop up-ytor. Dessa har vi för att kunna förnya oss och förstärka utbudet om vi känner att vi behöver förbättra oss. Hur många besökare räknar ni att ha per år? – Det är svårt att uppskatta, men år tre har vi sagt att vi ska ha cirka sju miljoner besökare. Det är absolut rimligt, säger Karolin Forsling.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063