Willys toppar miljöundersökning
Willys undviker att sälja produkter utan miljömärkning och gör det lätt för kunden att hitta de miljömärkta alternativen, enligt undersökningen. Naturskyddsföreningens undersökning genomfördes i november 2011. Naturskyddsföreningen tittade på om butiken sålde icke-miljömärkta varor i produktsegment som tvättmedel, handdiskmedel och maskindiskmedel. 96 procent av Willys-butikerna sålde enbart miljömärkta alternativ i de här segmenten.Miljömärkta produkter var dessutom tydligt skyltade. - Det här är resultatet av att vi arbetat igenom hela vårt sortiment i samband med att alla våra butiker blev Bra miljöval-certifierade, säger Thomas Evertsson, vd för Willys, i ett pressmeddelande. Till Naturskyddsföreningens rapport: http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Rapporter/Handla%20miljövänligt/Butiksundersokning_kemhyg_prod_2011.pdf