23948sdkhjf

Kappahls byxor störst

Det är Kappahl som leder byxligan bland alla svenska klädaktörer.

KappAhl är fortsatt störst på byxor. Under 2011 sålde KappAhl nära fem miljoner byxor. GfK Fashion Scope visar att KappAhl fortsatt har den högsta totala marknadsandelen (7,9%) i Sverige inom byxor. Det gäller alla kategorier, kundgrupper och åldrar. – Vi har lyckats bra genom att omsorgsfullt ta tillvara vår mångåriga relation till vår kund, säger design- och inköpsdirektör Mari Svensson . Många konsumenter upplever att det är svårt att hitta bra byxor till rätt pris. Avgörande faktorer är känslan av komfort och passform. – Med byxor är det extra viktigt att hitta rätt passform och design för varje modell, säger Mari Svensson. Våra mönsterkonstruktörer arbetar mycket med att hitta den bästa passformen, minsta veck och insnitt synas i detalj.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063