23948sdkhjf

VRG februariökade

Venue Retail Group ökade sin försäljning förra månaden. Bäst gick det i Sverige.

– Venue Retail Group fortsätter att öka sin försäljning, med en utveckling i Sverige där både Accent och Rizzo överträffade marknadens siffror för kläder respektive skor, medan Norge hade en svagare utveckling under månaden, säger Susanne Börjesson, vd Venue Retail Group. I februari ökade accessoarföretaget sin försäljning, både den totala och i jämförbara enheter. Den totala försäljningen uppgick till 49 miljoner kronor (48). Ökningen i jämförbara enheter var två procent. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med åtta procent. Venue Retail Group har kedjorna Accent och norska Morris respektive Rizzo. Antalet butiker i februari 2012 uppgick till 119. Det var något färre än de 127 man hade i februari 2011. Accessoarer stod för cirka 72 procent och Rizzo för cirka 28 procent av koncernens försäljning.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063