23948sdkhjf

Svensk inredningskedja i Asienoffensiv

Butikskonceptet Village med 38 butiker i Sverige ska inom kort lanseras på den asiatiska marknaden. Avsikten är att sedan rulla ut konceptet till fler marknader i Asien, som Kina, Indien och Vietnam.

Inredningskedjan Village har i dag 38 butiker i Sverige. I slutet av förra året gick man in med en pilotbutik i Karleby, Finland på masterfranchisebasis samt lanserade en webbshop. Nu väntar en Asienoffensiv. Serholt Sweden, som äger och driver butikskedjan, har i dagarna skrivit ett licensavtal med en aktör på Asienmarknaden. Villagekonceptet lanseras under året i Malaysia och Singapore. Avsikten är att sedan rulla ut konceptet till fler marknader i Asien, som Kina, Indien och Vietnam. – Det finns ett mycket stort intresse för Skandinavisk design i Asien och Village har en självklar plats på dessa marknader, säger Jörgen Serholt, som med familj äger Serholt Sweden. Mats Johansson har varit vd för bolaget sedan 2011. Han säger: – Village är i en stark expansionsfas och att expandera på nya marknader är lika viktigt som att stärka vår position på hemmamarknaden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.146