23948sdkhjf

Intersport möter ökande konkurrens

Intersport känner av en ökande konkurrens, därför satsar man på att etablera lågpriskedjan Budgetsport. Konkurrensen kommer främst från andra branscher och aktörer, som Rusta, Jula, Maxi och Coop.

I förra numret av Dagens Handel uppstod ett missförstånd om varför Intersport satsar på sitt lågpriskoncept Budgetsport. Det beror inte på, som det stod i artikeln, att Intersport känner av en ökad konkurrens från andra sporthandelsaktörer på den svenska marknaden. Enligt Intersport börjar sporthandeln i stället att bli allt mer segmenterad och sportartiklar säljs i dag överallt. Därför ska Budgetsport svara mot den ökande konkurrensen främst från andra branscher och aktörer, som Rusta, Jula, Maxi och Coop. – Vi har en ökad prispress på sporthandelsmarknaden och vi måste ha ett lågprisalternativ för att kunna möta den ökade konkurrensen från bland annat andra branscher som säljer sportprodukter. Polariseringen i branschen blir allt viktigare, säger Fredrik Johansson, vd för Intersport. Budgetsport öppnar sin första svenska butik i slutet av mars, i värmländska Töcksfors.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11