23948sdkhjf

Service ökar Joys modesälj

När resten av modebranschen backar går Joy mot strömmen och levererar ökad försäljning. – En starkt bidragande orsak är att vi under hösten fokuserat mycket på att få kunderna att trivas i våra butiker, säger Joys vd Charlotte Nordén.

I januari minskade försäljningen av kläder i fackhandeln i snitt med 6,1 procent. Under samma månad ökade klädkedjan Joy sin försäljning med åtta procent. Sedan september 2011 har Joy ökat sin försäljning med sju procent på jämförbara butiker. – Både snittköp och konverteringsgrad ökar, vilket innebär att fler kunder handlar och att de handlar mer vid varje tillfälle, säger Charlotte Nordén . Det är facit på den serviceutbildning som all butikspersonal genomgått. Utbildningspaketet har haft fokus på inspiration, omhändertagande och personlig service. Utbildningen har följts upp med ”mystery shoppers”. – Många av de stora kedjorna bygger sin försäljning på att kunden ska klara sig själv, säger Charlotte Nordén. – Vårt mål är istället att ge kunden inspiration, upplevelse och en god service så att de känner trygghet och förtroende när de handlar hos oss.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063