23948sdkhjf

Mio tar marknadsandelar

Mio-kedjans försäljning i butiksledet ökade under kalenderåret 2011 med 1,4 procent. Under samma period minskade möbeldetaljhandeln totalt med -1,3 procent.

Mios butiker sålde för 2 389 Mkr inklusive moms, under 2011. Det innebär en ökning med 1,4 procent. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 2,1 procent. I Mio-kedjan ingår 59 butiker. Nio butiker ägs av Mio-koncernen, medan övriga är handlarägda och drivs via franchiseavtal med Mio AB. – Vi är stolta och glada över att Mio-kedjan för tredje året i rad har slagit möbeldetaljhandelns branschindex. Vi har i hård konkurrens ökat försäljningen, tagit nya marknadsandelar och därigenom stärkt vår position inom svensk möbelhandel, säger Mios vd Christina Ståhl. Under året öppnade en ny butik, i Infracity norr om Stockholm. Hösten 2012 kommer en ny butik att öppnas i Väla i Helsingborg. Butiken ersätter den nuvarande Mio-butiken.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078