23948sdkhjf

Jysk satsar på citylägen

I mars blir det premiär för Jysk nya city-koncept med mindre butiker och utvalda varor. Först ut blir Kista galleria.

Jysk syfte med lanseringen är att nå en bredare målgrupp och att stärka sin marknadsposition inom allt till heminredning och sömn, enligt ett pressmeddelande. I citykonceptet kommer en madrassavdelning bli butikens hjärta. Butiken i Kista galleria är ca 400 kvadratmeter och därmed väsentligt mindre än Jysk vanliga butiker där de största är över 2 000 kvadratmeter. – Sortiment är utvecklat för människor i storstäder och det är färg- och designanpassat så att kunderna kan inreda hela sina hem”, säger Johan Sjödin, sverigechef hos Jysk. Jysk är en internationell koncern med ca 1 900 butiker i 35 länder och 17 000 medarbetare. Koncernen ägs avLars Larsen och den årliga omsättningen är ca 2,5 miljarder euro.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063