23948sdkhjf

Arga fåglar blir godis

Nu blir telefonspelet Angry Birds godis. Fazer lanserar konfektyren i sommar.

Fazer och Rovio Entertainment har slutit ett avtal om utveckling och försäljning av konfektyr med varumärket Angry Birds. Till samarbetet hör en omfattande användning av sociala medier och Angry Birds-spelmiljön, vilket Fazer har tidigare erfarenhet av från lanseringen av Tyrkisk Peber Volcano-karamellerna hösten 2011. Det nya fågelgodiset är ett led i Fazers strävan att växa ytterligare på den internationella konfektyrmarknaden. – Vi har sökt lämpliga samarbetspartners för vår internationella tillväxt, och globalt framgångsrika Rovio med sina superpopulära Angry Birds-figurer är just en sådan, säger Pekka Rantala , verkställande direktör för affärsområdet Fazer Bageri & Konfektyr. - Konsumenterna är allt mer intresserade av att kombinera nya smakupplevelser och trivsel. Det här skapar nya förutsättningar också för vår produktutveckling.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078