23948sdkhjf

Tapp i VRGs svenska butiker

Venue retail groups jämförbara försäljning av skor och accessoarer i svenska butiker minskade med två procent i december.

Venue retail groups totala försäljning i december uppgick till 121 Mkr (124) och i jämförbara enheter var försäljningen i nivå med föregående år. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 2 procent. VRG driver kedjorna Accent och Morris med väskor och accessoarer samt Rizzo med skor. Accessoarer stod för cirka 72 procent och Rizzo för cirka 28 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2010/2011. Antal butiker minskade under 2011 från 130 till 119. – Försäljningen under den viktiga månaden december var i nivå med föregående år. Med tanke på de ogynsamma marknadsförutsättningarna, de mycket tuffa jämförelsetalen från föregående år samt det faktum att vi ej behövt göra avkall på vår kampanjplan är vi nöjda med utfallet. Vi ser att våra tydliga koncept fortsätter bidra till att stärka vår ställning på marknaden, säger Susanne Börjesson, vd för Venue retail group.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063