23948sdkhjf

Accent och Rizzo minskade försäljningen

Venue retail groups försäljning av skor och accessoarer i Sverige minskade med 18 procent i november.

Venue Retail Groups totala försäljning i november uppgick till 67 Mkr (76) och minskningen i jämförbara enheter var 12 procent. Venue retail group är uppdelat i de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och affärsområdet Rizzo. Accessoarer stod för cirka 72 procent och Rizzo för cirka 28 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2010/2011. Antalet butiker i november 2011 uppgick till 123 jämfört med 131 motsvarande månad året innan. – Den främsta förklaringen till november månads negativa försäljningssiffror är de extremt starka jämförelsetalen föregående år, då den mycket kalla vintern skapade rekordförsäljning med en uppgång i koncernens butiker i Sverige på 35 procent, säger Susanne Börjesson, VD Venue retail group, i ett pressmeddelande. – Min bedömning är att vårt tydliga kundfokus och målmedvetna arbete med att omvandla våra accessoarbutiker fungerar mycket väl och bidrar till den långsiktigt mycket starka försäljningstrenden,

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062