Accent och Rizzo minskade försäljningen
Venue Retail Groups totala försäljning i november uppgick till 67 Mkr (76) och minskningen i jämförbara enheter var 12 procent. Venue retail group är uppdelat i de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och affärsområdet Rizzo. Accessoarer stod för cirka 72 procent och Rizzo för cirka 28 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2010/2011. Antalet butiker i november 2011 uppgick till 123 jämfört med 131 motsvarande månad året innan. – Den främsta förklaringen till november månads negativa försäljningssiffror är de extremt starka jämförelsetalen föregående år, då den mycket kalla vintern skapade rekordförsäljning med en uppgång i koncernens butiker i Sverige på 35 procent, säger Susanne Börjesson, VD Venue retail group, i ett pressmeddelande. – Min bedömning är att vårt tydliga kundfokus och målmedvetna arbete med att omvandla våra accessoarbutiker fungerar mycket väl och bidrar till den långsiktigt mycket starka försäljningstrenden,