Ekologiska lördagskalsonger lanseras
Gässling satsar på herrunderkläder som ska fungera i mer uppklädda sammanhang än de vanliga stormönstrade och sportiga herrkalsongerna, menar grundaren Joakim Christoffersson: – Varför ska kvinnor vara de enda som kan välja mellan vardags- och finunderkläder? Vi ville ta ett steg vidare från tonårskalsonger med vilda mönster och skapa en mer uppklädd look som både är bekväm och snygg, utan att för den delen kännas märklig att ha på sig. Företagets rötter finns i Skåne och det märks inte minst på kalsongnamn som Ribersborg och Falsterbo men också på varumärkesnamnet, då Malmös inofficiella nationalfågel är gässlingen som betyder gåsunge. Bakom Gässling står Joakim Christoffersson, industridesigner som tidigare jobbat med produktutveckling för märken som Unilever och Nivea och senast som konceptdesigner på Nokia. Bakom designen står även den lokala modeskaparen Linda Vasel med klädmärket Vasel. Designduon Blixt & Dunder har tagit fram den grafiska profilen.