23948sdkhjf

Kina-fokus för H&M

H&M justerar sina expansionsplaner och lägger fokus på Kina, som nu är det land där modejätten ska öppna flest nya butiker under nästa år.

Orsaken är en ökad efterfrågan i Kina, skriver Dagens Industri och citerar en artikel i Wall Street Journal: – Det krävs mycket engagemang för att lyckas i Kina i dag. Och konkurrensen växer sig snabbt tuffare då många aktörer flyttar dit. Den är redan tuff i dag, men kommer att vara betydligt tuffare om tio år, säger H&M:s vd Karl-Johan Persson i tidningen. H&M ska växa i Kina både genom att öppna nya butiker även utanför de största städerna, och genom att låta befintliga butiker växa. Han uppger också att H&M tittar på flera nya asiatiska länder, samtidigt som man jobbar på en strategi för att ta sig in på marknader på det södra jordklotet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062