23948sdkhjf

Nätpremiär för Stor o liten

Grundarna till leksaksbutiken Stor o liten, som har premiär i dag, hoppas att marknaden på nätet ska mogna och beräknar att visa vinst om ett drygt år.

Inom fem år kommer handeln av leksaker på nätet att ha femdubblats. Det tror vd:n för Stor o liten, Sebastian Schröder. I dag utgör nätförsäljningen 4 procent av den totala leksakshandeln. – Marknaden för leksaker på nätet har hittills varit omogen, vi ser att e-handel är en lösning som används av allt fler, säger vd Sebastian Schröder. Några fysiska butiker är inte aktuellt för leksaksaktören. – Just nu har vi fullt fokus på online, men vi utesluter inte butiker i framtiden, säger Sebastian Schröder till Dagens Handel. Inom drygt ett år, 2013, beräknar företaget att visa lönsamhet. För att nå ut till konsumenterna satsar nu Stor o liten på marknadsföring online: banners, sociala medier och prisjämförelsesajter, men även i print och tv-reklam. Stor o liten försvann i samband med att KF sålde varumärket till danska BR-Leksaker år 2000, som sedan avvecklade varumärket. Kidsplay, som driver e-leksaker.se, förvärvade varumärket i maj i år. Bakom lanseringen står förutom vd Sebastian Schröder, riskkapitalbolagen Fortunator och Cumulonnimbus capital partners.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078