Stort tryck på sportmässa
22-23 januari är det sportmässa på Kistamässan. 95 procent av Swesports yta är redan bokad. Flera av de utställare som under några år gjort ett mässuppehåll, är nu tillbaka på mässgolvet. –Butikerna har frågat efter dem och vill kunna träffa dem på mässan. Och det är förstås den enskilt viktigaste faktorn som får ett företag att ställa ut, säger Claes Forsberg. En av återvändarna är alpina vinterleverantören Scott. – Och extra glada är vi för att Adidas Outdoor kommer. Adidas är tongivande i det segmentet övriga Europa. Nu väljer de att sätta sig på plats också på den svenska marknaden via Swesport. Claes Forsberg lyfter fram de marknadsundersökningar med utställare och besökare, som samlar upp synpunkterna från tidigare sportmässor inför arbetet med kommande, som en framgångsfaktor: - Och här är det butikernas synpunkter som väger allra tyngst, säger han. Kommer de, kommer utställarna.