23948sdkhjf

Indiska öppnar webbshop och siktar globalt

Kläd- och inredningskedjan Indiska lanserar e-handel i vår, för att försöka stärka sin ställning i en allt tuffare konkurrens. Enligt vd:n ska webbshopen bli något annorlunda – och på sikt global.

– Det känns jättekul och det är inte en dag för tidigt. Det känns som en hygienfaktor, men vi har varit lite sena eftersom vi har haft så mycket annat, säger Indiskas vd Sofie Gunolf till Computer Sweden. Initialt var tanken att Indiska redan skulle ha börjat sälja på nätet. I början av 2010 tvingades företaget dock byta affärssystem, vilket försenade planerna. Nu har utvecklingsarbetet med den nya e-handelslösningen dock dragit igång på allvar. – E-handelssidor är ofta standardiserade och ganska tråkiga. Vi vill integrera det visuella med försäljningen och med att kunderna får vara med och tycka till. Med den nya satsningen vill man stärka varumärket och nå nya kunder. Många nya kunder: – Från att vi i dag inte finns i så många städer blir vi nu landsomfattande – och så småningom världsomfattande, säger Sofie Gunolf.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062