23948sdkhjf

Svensk Handel stärks lokalt i norr

Svensk Handels lokala föreningar ska få en tydligare identitet och fokusera mer på lokala frågor.

Tanken med den nya strategin är att öka förståelsen för det arbete som bedrivs i de lokala föreningarna och tydliggöra avsändaren bakom olika budskap. Man vill skilja på de frågor som Svensk Handel centralt driver, och de som prioriteras lokalt. – Det är viktigt att inte blanda ihop lokala handelsintressen med nationella förväntningar. Den lokala handelsopinionen behöver en tydlig avsändare. Det som är bra i Skåne är inte nödvändigtvis bra i Norrland, säger Kjell Undén i Sundsvall i en kommentar. Beslutet om den nya samverkansmodellen togs på en föreningskonferens initierad av Svensk Handels Medlemsråd Nord, som alltså blir först ut att prova på den nya ordningen. Inom kort kommer dock samtliga lokala föreningar att erbjudas att ingå i den nya modellen. – Mediebruset idag är så pass omfattande att uttalanden i Svensk Handels namn lätt förväxlas och det lokala initiativet kommer i skymundan. Det vill vi nu råda bot på säger David Abresparr, marknadschef på Svensk Handel.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062