23948sdkhjf

Ica fasar ut Euro shopper

Ica bildar ett nytt varumärke för lågprisvaror - Ica Basic. Satsningen innebär att varumärket Euro shopper fasas ut från de svenska butikerna.

- Vi gör lanseringen i ett läge när pris har blivit allt viktigare för våra kunder. För att bättre möta denna trend behöver vi förnya vårt lågpriserbjudande, säger Nina Jönsson, sortiments– och inköpsdirektör på Ica. Samtidigt börjar Ica att fasa ut märket Euro Shopper på den svenska marknaden. - Försäljningen av Euroshopper har inte motsvarat förväntningarna och därför fasar vi successivt ut det. Vi har sett över produkterna, rensat i sortimentet och istället skapat ett eget lågprissortiment, säger Nina Jönsson. I ett första skede kommer Ica Basic bestå av cirka 160 produkter och före årsskiftet ska sortimentet omfatta omkring 250 artiklar. ICA Basic bygger på de bästa varorna inom varumärket Euro shopper men Ica har sett över sortimentet, rensat bort produkter och tagit bort tillsatsen glutamat. – Produkterna omfattas också av samma krav på matsäkerhet och etik som andra Icavaror, säger Nina Jönsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062