23948sdkhjf

Arkitekter storsatsar på handel

Efter arbetet med Odd Mollys nya flaggskeppsbutik fortsätter BSK Arkitekter satsa på handelsområdet. Företaget har fått flera nya uppdrag inom alltifrån butikskoncept till nya handelsplatser samt rekrytering av retailspecialister.

Inredningskonceptet i Odd Mollys flaggskeppsbutik på Humlegårdsgatan i stockholm har fått mycket uppmärksamhet. Nyligen utsågs också butiken till ”Årets inredningskoncept” på modetidningen Habits årliga Modegala. - Vi gör en medveten satsning på handel just nu och får många nya uppdrag. Vårt framgångsrecept är att vi kan stärka både varumärket och försäljningen med oväntade och innovativa lösningar, säger Marco Checchi, inredningsarkitekt på BSK Arkitekter. Ett nyligen avslutat uppdrag är AKH, en butik med kläder för yrkesproffs inom alltifrån restaurang till byggen. AKH ville överge tidigare stora köplador och BSK Arkitekter har tagit fram ett helt nytt butikskoncept, där varorna visas på ett oväntat sätt samtidigt som butiken även fungerar som en social mötesplats för kunderna. Dessutom görs en hållbarhetsutvärdering av hela butiken där samtliga material som använts mäts ur miljö- och klimatsynpunkt. I dagarna slutförs också ett projekt där BSK Arkitekter tagit fram ett butikskoncept för Box Bazaar, en ny butikskedja med modeaccessoarer från starka varumärken. Den första butiken kommer att öppna i Gallerian i Stockholm den 22 september. Förutom de mer inredningsinriktade uppdragen satsar BSK Arkitekter på projekt för nya handelsplatser som köpcentrum och gallerior. BSK Arkitekter har idag flera uppdrag i hela Sverige, som än så länge inte har offentliggjorts.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063