23948sdkhjf

Nytt rekordresultat för Mio

För andra året i rad redovisar möbel- och heminredningskedjan Mio ett rekordresultat.

Resultatet efter finansiella poster uppgick till 59,5 Mkr, vilket är en resultatförbättring med nästan 20 procent. Försäljningen i jämförbart butiksbestånd har ökat med 7,3 procent. Mio-koncernens bokslut för räkenskapsåret 2010/2011 (maj-april) lades fram för Mios bolagsstämma i Tibro i går den 24 augusti. – Vi säljer bättre och ökar mer än branschindex samtidigt som vi når resultatnivåer Mio aldrig tidigare varit i närheten av. Vi har vänt en tidigare negativ utveckling av egen kraft och kan nu titta framåt med ytterligare tillväxt som mål, säger Mios vd Christina Ståhl. Inklusive franchisebutiker når Mio-kedjan en försäljning till konsument på drygt 1 900 Mkr exklusive moms, en ökning med 4,7 procent. Försäljningen har ökat i jämförbara butiker under elva av räkenskapsårets tolv månader, totalt med 7,3 procent. Under året har en ny Mio-butik öppnats i Bromma. Två butiker i Hallonbergen och Bäckebol har stängts. I september 2011 öppnar Mio-koncernen en ny butik i InfraCity, mellan Stockholm och Arlanda. Det blir Mio-koncernens nionde butik.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078