Ökad juniförsäljning för VRG
Den totala försäljningen i juni uppgick till 70 miljoner kronor (69) och koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige visade en tillväxt på 8 procent, det skriver bolaget i ett pressmeddelande. – Koncernen visade en fortsatt positiv försäljningsutveckling i juni på både den svenska och norska marknaden. Vi är mycket nöjda med den gångna månadens försäljning, som uppnåtts utan att vi behövt göra avkall på vår fastställa plan för kampanjaktiviteter, skriver Susanne Börjesson, vd för Venue retail group, i en kommentar. Venue retail group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och affärsområdet Rizzo. Accessoarer stod för cirka 74 procent och Rizzo för cirka 26 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2009/2010. Antalet butiker i juni 2011 uppgick till 125 jämfört med 139 motsvarande månad året innan.