”Rädda barnen-varor” ökar försäljningen
Sedan början av året har dagligvarukedjan Willys tillsammans med sina leverantörer skänkt en del av sin försäljning till Rädda barnen. Försäljningen av de varor som valts ut som ”veckans Rädda barnen-varor” ökar märkbart.
Varje vecka har en del av försäljningen av ett antal utvalda varor på Willys gått till Rädda barnen. Willys som ett antal av kedjans leverantörer har deltagit i kampanjen genom att skänka 1-10 kronor per såld vara – cirka 10 procent av varans värde – till Rädda Barnens verksamhet. Vid månadsskiftet maj/juni uppgick det donerade beloppet till drygt en miljon kronor. ”Det är tydligt att många Willys-kunder vill hjälpa till att generera pengar till Rädda barnens verksamhet: försäljningen av de varor som valts ut som ”veckans Rädda barnen-varor” ökar märkbart”, skriver kedjan i ett pressmeddelande.