23948sdkhjf

Bokhandeln vann mest på prinsessbröllopet

Så mycket som de förväntade 2,5 miljarderna i intäkter för svenska företag med anledning av prinsessbröllopet i fjol, blev det inte. Vissa branscher ökade dock ordentligt och en av de stora vinnarna blev bok- och pappershandels som ökade sin försäljning med 18 procent.

Förväntningarna var dock ännu högre, man hade hoppats på 26 procent högre försäljning. Det skriver Svenska Dagbladet. Den bransch som hade högst förväntningar var dagligvaruhandeln, som räknade med 30 procent högre försäljning. Man landade dock på 14 procent upp. Av de handelsaktörer som sålde officiella bröllopsprodukter sålde Åhléns bäst, och liksom de flesta återförsäljarna av officiella bröllopsprodukter är de nöjda: –Den motsvarade våra förväntningar. Det som sålde bäst var en servett, en kökshandduk och en presentask, säger Cathrine Wigzell, informationschef på Åhléns, till tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094