Lagerhaus först med bloggbutiker
Lagerhaus börjar samarbeta med sex svenska bloggare, som bloggar om mat, bak, inredning och design i ett helt nytt koncept, Lagerhaus c/o. Konceptet innebär att inredningskedjan öppnar pop-up butiker på de respektive bloggarna. Vilka produkter som ska säljas väljer varje bloggare själv ut ur Lagerhaus sortiment. Trenden med så kallad social shopping, social commerce, har fått starkt fäste i exempelvis USA och förväntas i år få sitt stora genombrott. Enligt Lagerhaus tror man på en sexdubbling av volymen sålda varor genom sociala medier, vilket innebär att fenomenet globalt skulle nå 30-miljardersgränsen, inom fem år. – Trenden med social commerce känns väldigt spännande och med detta bloggsamarbete hoppas vi komma närmare vår målgrupp genom att vara där de redan befinner sig. Bloggarna öppnar upp en ny yta till våra kunder och vi erbjuder bloggarna ett nytt sätt att synas, en winwin-lösning som vi hoppas ska bli långvarig och framgångsrik, säger Lagerhaus marknadschef Johanna Cargioli i ett pressmeddelande.