Brothers lanserar t-shirt mot cancer
Cancerfondens kampanj mot prostatacancer, Mustaschkampen, bedrivs under maj månad. I år samarbetar man med Brothers samt modemagasinet King, som vänder sig till män. Tillsammans har Brothers och King tagit fram en t-shirt, prydd med en mustasch på vänstra bröstet, som kommer att säljas i Brothers samtliga butiker. 50 procent av intäkterna på t-shirten går oavkortat till Mustaschkampen. – Brothers vill, tillsammans med Cancerfonden, bidra till att öka kunskapen om prostatacancer och samla in pengar för att leda forskningen kring sjukdomen framåt. Vi vill uppmana våra kunder att vara med och stödja insamlingen genom att köpa t-shirten som vi tagit fram tillsammans med King Magazine, säger Brothers marknadschef Maria Sjöstrand i ett pressmeddelande. Den limiterade t-shirten kommer att säljas under hela maj månad. Under perioden kommer Brothers även att sälja Mustaschpins i sina butiker samt ge kunderna möjlighet att runda upp sina köp till förmån för kampanjen. För varje person som gillar Mustaschkampen på Facebook skänker Brothers dessutom 1 krona till insamlingen.