Sabis relanserar 40-talslogga
Den nygamla loggan ritades av Eric Andersson, farfar till dagens Sabis-ägare Caroline Cederblads och Madeleine Brehmers, som tog över familjeföretaget år 1946. Den är en del av den nya grafiska profil som Sabis lanserar för sina butiker och restauranger. I samband med lanseringen av den nya profilen rullar man också ut en ny webbplats. – Vår devis ”Passion för mat” ska genomsyra hela vår nya webbplats. Sabis är ett premium-varumärke som arbetar fokuserat och kvalitetsmedvetet. Alla våra restauranger lagar t.ex. alltid sin mat från grunden och våra butiker stävar alltid efter att ha ett bra utbud av närproducerade och miljövänliga alternativ. Dessutom är Sabis den enda matvarukedjan som både driver butiker och restauranger. Denna bredd av kompetens inom mat ska vi synliggöra för alla våra butikskunder och restauranggäster, säger Madeleine Brehmer, vice vd för Sabis, i ett pressmeddelande. I Sabiskedjan ingår åtta dagligvarubutiker och tjugo restauranger, samt två konferensanläggningar och tio kaféer.